LindaB83.reismee.nl

Kuala Lumpur

Afgelopen dinsdag ben ik met een overstap op Singapore aangekomen in Kuala Lumpur. Lange, maar prima reis. Kuala Lumpur is een drukke, leuke stad. Ze rijden hier links, dat is al best even wennen. Maar dan die scooters, die lappen alle verkeersregels aan hun laars en schieten overal tussendoor. Goed uitkijken met oversteken dus!

Ik zit in een leuk hostel aan de rand van Chinatown. Op bijna elke hoek wordt wel buiten gekookt. Het ruikt goed en ziet er oke uit, maar ik heb er nog niets durven te kopen, haha. In het hostel heb ik een Amerikaans meisje ontmoet. Woensdagochtend heb ik met haar de Buta Caves bezocht. We waren er behoorlijk vroeg dus het was nog rustig. Via een lange trap kom je in een grot die dienst doet als tempel. Best indrukwekkend. Zeker ook het enorme beeld aan de voet van de trap. In de middag ben ik naar de Petronas Twin Towers geweest. Twee indrukwekkende gebouwen verbonden met een skybridge op de 41e verdieping. Prachtig uitzicht! Daarna met de lift naar de 87e verdieping! Bizar hoog gewoon! De foto's staan op mn telefoon, de batterij van mn fototoestel was leeg. Vergeten op te laden thuis... handig ;)

Morgenochtend stap ik op de bus naar Cameron Highlands. Daar wil ik iets van een tour gaan doen. Jungle walk en/of thee plantages bezoeken, Vandaag dus laatste dag alweer in KL. Ik heb nog een tempel bezocht en verder lekker door de stad gelopen. Het is goed weer. Zo'n 30-35 gr. en af en toe wat bewolking. Moet nog wel even wennen aan die hoge luchtvochtigheid. Veel zweten en veel water drinken!

Bedankt voor alle lieve berichtjes via whats app en hier op de site. De spanningen die ik had voor vertrek waren achteraf nergens voor nodig. Ik heb het hier uitstekend naar mijn zin en ben blij om er 'even' tussenuit te zijn.

Reacties

Reacties

Sonja

Leuk om te lezen lieve schoonzus! Fijn dat je al zo snel aansluiting hebt gevonden. Gave foto's al voorbij zien komen op de app!

Kijk maar uit met die Chineze hapjes buiten op straat. Brrr!

Robbert en Renée

Leuk hoor!! Geniet ervan! Onze ervaring in Thailand is dat eten op straat lekker en goed was. Nooit ziek geweest... maar weet niet of dat hetzelfde geldt voor KL. Veeel plezier weer verder:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!