LindaB83.reismee.nl

Maleisie

De dagen in Kuala Lumpur liggen voor mijn gevoel al ver achter me. Ik heb sinds KL veel gezien en gedaan. Ben echt aan het reizen :) Ik geniet enorm van de vrijheid om te gaan en staan waar ik wil.

Vanuit KL ben ik op de bus naar Cameron Highlands gestapt. Dit gebied staat bekend om de theeplantages en 'Mossy Forest'. Ik heb daar een tour gedaan. Eerst gingen we met een 4WD jeep naar het hoogste punt in de omgeving. Het uitzicht was helaas niet veel, er hing veel bewolking. Daarna een jungle walk in 'Mossy Forest'. De naam zegt het al, bijna alle bomen worden bedolven onder het mos. De meeste bomen overleven dit niet, maar het mos houdt de boom op haar plaats... Onderweg passeerden we al veel thee plantages. Uiteindelijk hebben we een thee fabriek bezocht, BOH. De grootste in de omgeving. O ja, we stopten ook nog bij een butterfly farm had van mij niet gehoeven, maar ach.

Vanuit Cameron Highlands ben ik naar Taman Negara gegaan. De echte jungle :) Na een busrit van 2,5 uur gingen we verder met een bootje. Een tocht over de rivier van zo'n 3 uur! Het dorpje, Kuala Tahan, heeft veel floating restaurants. Het resort waar ik verbleef lag aan de overkant. Voor 1RM (0,25ct) was er steeds wel iemand met een bootje om 'over te steken'. Hier heb ik ook een tour gedaan. Eerst de Canopy Walk. Dit bestaat uit 12 hangbruggen tussen de boomtoppen. Je moet geen hoogtevrees hebben :) Daarna met een gids door de jungle gelopen. Na een behoorlijke klim bereikten we 2 viewpoints. Helaas geen wildlife gezien. Er leven hier in de jungle olifanten, tijgers en panters. Ze worden echter zelden gespot. Ik heb een Belgisch meisje ontmoet die 2 maanden stage loopt in de jungle. Ze doet onderzoek naar het behoud van het leefklimaat van de Maleisische tijger. Met de lokale bevolking is ze diep de jungle in geweest. Ze heeft alleen sporen van de tijgers gezien... Ik heb 's avonds een jungle night walk gedaan. Met een klein groepje en een gids met zaklampen de jungle in. Aparte ervaring. Grote spinnen, een slang en een schorpioen gespot!

Inmiddels ben ik in George Town, Penang. Dit is een (schier)eiland aan de westkust van Maleisie. Even bijkomen van de hoge temperaturen gepaard met een hoge luchtvochtigheid. In dit stadje is veel te zien en te doen. Ik verblijf in een gezellig hostel aan de rand van 'Little India'. Penang is de food capital van Maleisie. Echter ben ik fysiek niet helemaal fit geweest de afgelopen paar dagen. Veel last van mn darmen. Ik ben inmiddels weer hersteld en ga vanavond dan toch echt op onderzoek uit. Kijken of het waar is wat ze zeggen! Al schijnt het street food in Little India erg pittig te zijn... Ik ben benieuwd!

Zondag pak ik de ferry naar Langkawi. Tijd voor het strand! Waarschijnlijk ga ik van daaruit naar Thailand. Leuk trouwens dat mensen vanuit NL met me mee reizen. De topografische kennis van mijn familie neemt met de dag toe. Ik moet toegeven, ook ik maak veel gebruik van google maps :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!