LindaB83.reismee.nl

Langkawi and Koh Lipe

Langkawi, ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Afgelopen week was echt super. Ik voel me nu een echte backpacker. De eerste twee weken heb ik ook veel mooie dingen gedaan en gezien, maar ik merkte dat ik nog erg moe was. Ik trok wel op met andere backpackers, maar dat koste best veel energie. En toen kwam ik aan op Langkawi.

Ik zit hier in een klein hostel met een leuke, betrokken eigenaar Wijay. Ik kwam tegelijk aan met Tjasa, een meisje uit Slovenie. Eerder dezelfde dag was Paul aangekomen, een Nederlander. Wijay nam ons mee naar de night market. Daar hebben we wat eten gekocht en meegenomen naar het hostel. Wijay ging later op de avond stappen met wat andere gasten. Paul, Tjasa en ik bleven in het hostel. Biertjes drinken en spelletjes spelen. Een mooie en gezellige avond.

Iedereen op Langkawi rijdt op een scooter. Tjasa en ik hadden allebei nog nooit op een scooter gereden. Volgens Wijay maakte dat niets uit. Hij liet zien hoe je een scooter moet starten, waar de rem zit en hoe je gas moet geven. En na een klein testrondje hebben we scooters gehuurd. Daarna hebben we het eiland met z'n drieen (Paul, Tjasa en ik) verkent op onze scooters. Zit je dan, op een scooter, linksrijden, korte broek en t-shirt, 60 - 70 km/uur. Wel met een helm op. Echt zo enorm gaaf! Langkawi is ook een super mooi eiland!

Helaas moest Paul dinsdagavond weer terug naar KL en van daaruit weer terug naar NL. Tjasa en ik zijn woensdag met de ferry naar Koh Lipe gegaan. Een Thais eiland, witte stranden en super mooi water, werkelijk een paradijs eiland. We zijn uiteindelijk 2 nachten gebleven. Zij ging duiken en ik heb gesnorkeld. Veel mooie vissen gezien. Nemo visjes (mijn favoriet) en ook een rog! Al snel hadden we een cocktail bar gevonden. Omgerekend 2,5 euro voor een cocktail :) Dit is mijn eerste ervaring met Thailand. Ik ben erg enthousiast! Ik ga zeker terug naar Thailand.

Gisteren zijn we met de ferry terug naar Langkawi gegaan, want vandaag vliegt Tjasa terug naar Slovenie... Ik blijf hier nog 1 nachtje en ga dan naar Kuching, Borneo. Gisteravond nam Wijay ons nog even mee stappen op Langkawi. Echt een super gezellige avond gehad!

Mijn fototoestel is per ongeluk achtergebleven op Koh Lipe. Ik heb het hostel gemaild en gevraagd of ze mijn toestel mee willen geven aan de ferry medewerkers, maar of dit gaat werken... Gelukkig maak ik back-ups op mijn tablet. Ik mis nu alleen de Langkawi en Koh Lipe foto's. Ik heb een paar foto's op mn telefoon. Misschien dat ik die straks kan overzetten naar mn tablet.

Langkawi, ik ga je missen. Kuching, kom maar op! Ben erg benieuwd naar Borneo.

Reacties

Reacties

Renee

Klinkt goed Lin. Lekker dat je nu echt los kan komen daar. Logisch dat dat even tijd kost, maar nu volle teugen genieten!

Sonja

Wat een genot om jouw verhaal te lezen en te zien dat je zo geniet. Wat een top keuze om alleen op reis te gaan, had je dit zelf zo voorzien?
We leven erg met je mee dat verwarmt ons hier in de "kou"
wintertijd.
Veel plezier op Borneo

Debbie

Wat gaaf zeg allemaal! Behalve van je fototoestel.. hoop voor je dat je die weer terug krijgt! Maar super dat je zo aan het genieten bent! Veel plezier in Kuching! Xx

Ab

Blij dat je het zo naar je zin hebt . Super !!! Hopelijk krijg je je toestel weer terug zodat je al het moois met ons kan delen . Have Fun !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!