LindaB83.reismee.nl

Vang Vieng & Vientiane

Luang Prabang is een mooi, gezellig klein stadje. Elke avond is er een night market. Ik heb intussen best wat zooi verzameld en heb daarom een post pakketje naar mn ouders gestuurd. Scheelt mij weer sjouwen :) In het centrum van Luang Prabang hebben ze veel tempels en overal zie je monniken lopen. Laos heeft veel franse invloeden. Hoewel ik graag local streetfood eet was het ook wel fijn om weer eens een echte sandwich te eten. De omgeving hier is ook prachtig. Groen en bergachtig. Dus heb ik een hiking daytour gedaan. Tijdens de tocht zijn we in 3 verschillende tribal villages gestopt. Bijzonder om te zien. De dorp kindjes waren erg enthousiast om ons te zien, super schattig.

Op zo'n 40 minuten rijden met de tuk-tuk vanaf Luang Prabang is de Kuangsi waterfall. Hier ben ik met wat mensen die ik heb leren kennen op de slowboat naartoe geweest. Echt een super mooie waterval. Er zijn gedeeltes waar je mag zwemmen. Maar het water was mij te koud! :)

Vanuit Luang Prabang heb ik de bus naar Vang Vieng gepakt. Op zich is de afstand niet groot, maar de wegen zijn slecht en je rijdt dwars door de bergen. Kortom, een maximale snelheid van 40 km/h.... pfff... Vang Vieng ligt in een vallei. Super mooie omgeving! Tubing en kayaking zijn erg populaire activiteiten. Ik heb gekozen voor de kayak. Langs de rivier zijn een 3-tal barretjes. Niet heel lang gelden waren er veel meer barretjes, maar er zijn in de loop der jaren best wat mensen verongelukt tijdens het tubing...

Vang Vieng staat o.a. bekend om de relaxte sfeer en uitgaansleven. In sommige tenten krijg je tijdens happy hour gratis Lao Lao whisky. Ik had na één glas al door dat Lao Lao niets voor mij is. Ik drink liever een biertje of een cocktail :)

Vanuit Vang Vieng heb ik de bus naar Vientiane gepakt, de hoofdstad van Laos. Het is een mooie stad met wat tempels. En ze hebben een eigen Arc de Triomphe, Patuxai genaamd :) Morgen pak ik de nachtbus naar Pakse in het Zuiden van Laos. O ja, met enig pijn in het hart heb ik een vliegticket gekocht, 23 feb vlieg ik vanaf Bangkok naar huis... Nog maar 5 weken te gaan...:(

Reacties

Reacties

Deb

Kajakken... brings back memories ;-) klinkt allemaal weer fantastisch! En 5 weekjes is nog best een tijdje waarin je nog veel kan zien, maar snap wel dat het einde in zicht komt en dat je daar nog lang niet op zit te wachten!
(Maar wat mij betreft, ik ga aftellen tot je er weer bent! :) )
Have fun in Pakse! Xx

Ludo

Geweldige reis hoor. Lekker daar blijven, je weet wat ik zei, als je er over een paar weken niet bent had ik me als vrijwilliger aangemeld om je te gaan zoeken. Daar heb ik toch wel een paar maanden de tijd voor nodig..

Niet denken aan de tijd die je nog over hebt, maar gewoon genieten. Aan alle posts te zien lukt dat vrij aardig :)

Sonja

Nog vijf prachtige weken voor de boeg, je hebt al zoveel moois gezien en ervaren, daar komen nog vijf mooie weken vol moois bij. Geniet ervan! Liefs en een dikke kus van Jesse en Celine

paul en scarlett

Hoi linda,

Wat een geweldige reis heb je toch !! Geniet nog lekker verder je hebt lekker nog 5 weken te gaan.
heel veel plezier !
Groetjes en lfs Paul en Scar xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!