LindaB83.reismee.nl

Living the good life

Koh Rong, een prachtig eiland voor de kust van Cambodja. Het leven is hier erg relaxed. Mooi strand, mooie zee en bosrijke omgeving.... 'Living the good life' ...

Vanaf ons treehouse was het zo'n 45 min. lopen door de 'jungle' naar Long beach, een prachtig strand aan de andere kant van het eiland. Hier kun je genieten van een zonsondergang om vervolgens per bootje terug te varen naar het 'stadje'. Verder kun je snorkelen vanaf het strand en gewoon simpelweg genieten van het uitzicht en de omgeving met een koud biertje of cocktail. ...Enjoy living the good life...

Ik wil graag nog meer zien van Cambodja, nu ik er toch ben... Dus zijn we met de boot terug gevaren naar Sihanoukville. Eenmaal daar liep Michael ineens een dive shop in. Hij wilde toch nog graag duiken. Ik heb echter nog nooit gedoken... de vrouw in de shop was super aardig en vertelde me over hun introdive. Het idee om te gaan duiken vond ik best eng en spannend! Maar ik besloot al snel om mijn angst opzij te zetten. De volgende dag zijn we met de boot naar Koh Rong Samloem gevaren.

Eco Sea Dive heeft een privé strand op dit eiland. We hadden slechts voor 1 nacht geboekt maar besloten al snel om nog een extra nacht te blijven. We hadden een mooie bungalow aan het strand. Overdag was er geen elektriciteit en er was nergens wifi. Back to basic :)

De eerste dag kreeg ik een intro les vanaf het strand. Hier heb ik wat basis dingen geleerd. Het fijne hieraan is dat je dicht aan de oppervlakte bent. Dit geeft vertrouwen. Michael heeft vaker gedoken dus hij ging met wat andere gasten en een dive master met de boot naar een mooie duikplek.

De volgende dag was het tijd voor het echte werk. Mijn introdive. Er was nog een meisje dat nog nooit gedoken had. Met de boot gingen we het water op naar een mooie duikplek. De dive master nam ons letterlijk aan de hand mee de diepte in. We zijn tot 9 meter diep gedoken. Super mooi, maar ook wel rete spannend! Ik heb de dive master geen seconde los gelaten, haha! Ik ben erg blij dat ik dit gedaan heb.

Inmiddels zijn we in Kampot aangekomen. Morgen gaan we naar Bokor Nationaal Park. En verder? We zien het wel, just enjoying the good life :)

Reacties

Reacties

Erna Kanselaar

Hoi Linda, de laatste dagen zijn in aantocht, geniet er nog maar even lekker van met je mooie Deen. Binnenkort kunnen we (voor ons gelukkig) weer genieten van je aanwezigheid op kantoor. Tot binnenkort, groeten, Erna

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!