LindaB83.reismee.nl

Don Det & Krabi

Vientaine is niet wat je verwacht van een hoofdstad. Meer dan een dag is eigenlijk te veel. Dus ben ik samen met Engels meisje naar een spa gegaan. Sauna en massage, erg fijn :) Super mooi complex met vriendelijke mensen. En het kost bijna niets :)

Vanuit Vientaine heb ik de slaapbus naar Pakse gepakt. Super grappig, geen stoelen maar bedden in de bus! Een soort krappe twijfelaars waarin ik net niet mijn benen kon strekken. Gelukkig lag ik samen met een smal meisje uit Taiwan. Ik was even bang dat ik naast een heel dik iemand zou komen te liggen! De wegen in Laos zijn niet heel best. Dus het was af en toe redelijk hobbelig, waardoor ik niet echt veel heb kunnen slapen. Ik lag aan de gangpadzijde en moest bij sommige 'kuilen' uitkijken dat ik niet het bed uit stuiterde. We kwamen de volgende ochtend vroeg in Pakse aan. Ik had nog geen hostel geboekt en had na een half uurtje besloten om te kijken of ik gelijk door kon reizen naar Don Det. Om 08.00u zat ik dus weer in een bus :) Na 2 uurtjes werden we afgezet in een klein dorpje om vervolgens per bootje naar Don Det te varen. Don Det is onderdeel van the 4000 islands, ookwel Mekong Islands.

Super mooi. Allemaal kleine eilandjes in de Mekong River. Op Don Det had ik al snel een leuke bungalow gevonden aan het water. De bungalows worden gerund door Mama Piang. Super lieve vrouw die ook nog eens erg lekker kan koken. Ideaal! Ik had trouwens ook een eigen hangmat tot mijn beschikking. Op het eiland hangt ook een hele relaxte sfeer. Het enige dat ik ondernomen heb is een bezoekje aan de watervallen. Verder heb ik met de andere gasten heerlijk bij mama Piang aan het water gezeten. Erg gezellig.

Na een kleine maand door te hebben gebracht aan het binnenland vond ik dat het weer tijd was voor het strand. En dus was Krabi (Thailand) mijn volgende bestemming. Met de bus ben ik naar Ubon in het Oosten van Thailand gereden. Bij de grensovergang werden we uit de bus gezet aan de Laoszijde. Je kreeg 20 minuten de tijd om een stempel te halen in Laos om het land te verlaten, daarna loop je de grens over naar Thailand om daar een stempel te halen... En gelukkig stond de bus daar ook inmiddels klaar om weer verder te rijden naar Ubon.

In Ubon heb ik de volgende ochtend het vliegtuig gepakt naar Krabi. Vandaag heb ik hier de 4 island tour gedaan. Met een longboat hebben we dus 4 eilandjes bezocht :) Ook kregen we snorkel materiaal. Het schijnt trouwens dat hier in de buurt ooit een James Bond film is opgenomen. Weet alleen niet welke, haha. Maar er is een eiland dat heet James Bond island. Mooie quizvraag om dit verhaal mee te beëindigen :)

Reacties

Reacties

Natalie

Hey Linda,


Tussen de werkzaamheden door even wat foto's gekeken en je laatste verslag gelezen. Erg leuk.
Doet mij denken aan de reizen die ik heb gemaakt, ultieme vrijheid, geweldig!

Veel plezier nog!!!

Groeten.

Ps. The man with the golden gun?

Debbie

Heb even gegoogled en is inderdaad The man with the golden gun :) Mooi zeg als ik zo die foto's op google zie. Heb je ook daadwerkelijk nog gesnorkeld?
Het klinkt allemaal weer super! Ik kijk uit naar de rest van je verhalen en foto's! Geniet er nog even van! Veel liefs!

koos& Hannah

Kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt om weer naar hier te komen?????? Al die zon daar in je korte broek enT-shirt!!!! Hier heb je tenminste hagel , natte sneeuw en veel wind?!?!?!!!! En ,ja hoor "the man with the golden gun" Genieten maar, Gr. Koos & Hannah

R en R

Het klinkt weer fantastisch! Enjoy!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!