LindaB83.reismee.nl

Sarawak

Vorige week zondagavond ben ik van Langkawi, via Kuala Lumpur, naar Kuching (Borneo!) gevlogen. Ik had de avondvlucht gekozen in de hoop dat ik mijn fototoestel nog terug zou krijgen. Maar helaas, in Kuching heb ik een nieuw fototoestel gekocht.

Na de nacht op het vliegveld van KL te hebben doorgebracht (je kan een bed huren per 3 uur) kwam ik maandagochtend aan in Kuching. Dit ligt in Sarawak, een provincie van Maleisie. Een stad is een leuke afwisseling na een week strand. Ik heb verschillende tours gedaan. Borneo staat o.a. bekend om haar Oerang Oetangs. Deze dieren wil ik dan ook heel graag in hun natuurlijke omgeving zien. Semenggoh Wildlife Centre is een forest/jungle waar momenteel zo'n 26 van deze mooie apen wonen. Het zijn semi wilde dieren. Iedere ochtend van 09.00 - 10.00 is feeding time. Ze geven uiteraard geen garantie dat de apen zich laten zien. Als ze geen trek of geen zin hebben, dan komen ze niet. Helaas had ik geen geluk. Heel uur daar gezeten, maar geen Oerang Oetangs. Vanochtend, ik vloog pas om 14.00u., heb ik een nieuwe poging gewaagd. Wederom kwamen ze niet opdagen. Blijkbaar is er momenteel genoeg te eten in jungle en zijn ze dus niet afhankelijk van feeding times. Op zich wel een fijn idee, maar had ze toch graag gezien!

Verder heb ik een traditioneel Longhouse bezocht, Annah Rais. Hier zijn o.a. overblijfselen van de head hunters te vinden. En ik heb 2 grotten gezocht. De Fairy Cave en the Wind Cave. Van die laatste kunnen ze de naam beter veranderen in vleermuis Cave!

Gisteren ben ik naar Bako National Park geweest. Dit park staat o.a. bekend om haar neusapen. Ben blij dat ik met een tour ben gegaan. Dan krijg je een gids en die jongens zijn getraind om wildlife te spotten. Dit keer had ik wel geluk. Ik heb de neusaap van dichtbij gezien. Er zat er eentje laag in de boom rustig te eten. Verder hebben we een track door the forest gelopen. Erg mooi.

Vandaag ben ik aangekomen in Kota Kinabalu, een stad in Sabah. Dit is de andere provincie van Maleisie op Borneo. Hier wil ik graag Mount Kinabalu beklimmen. De top van deze berg is het hoogste punt van Maleisie (ca. 4.100 m). Verder wil ik nog steeds die Oerang Oetang zien! Hopelijk heb ik hier in Sabah meer geluk.

Reacties

Reacties

Debbie

Gaaf hoor allemaal! Heerlijk om te lezen ook! Jammer van die Orang Oetangs, maar duim voor je dat je meer geluk hebt in Sabah! Liefs!

Jolanda

Wat klinken je verhalen allemaal even heerlijk. Deze ervaringen neemt niemand meer van je af! Genietse daar! Xx

anne christien

zowaar gelukt om je verhalen te lezen! in 1981 hebben andreas en ik 6 weken een orang oetan baby in de dierentuin van Salzburg vezorgd! Fles en luiers, en pap, waar hij met een voorpootje in sloeg, zodat ik onder de pap zat ... ergens moet ik nog foto's hebben!
ik wens je een orang oetan toe!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!