LindaB83.reismee.nl

Sabah

Vorige week ben ik naar Kota Kinabalu (KK) gevlogen. Dit ligt in Sabah, de andere Maleisische provincie op Borneo. KK is de uitvalbasis voor mount Kinabalu. Dit de hoogste berg van Maleisie, bijna 4.100 meter. Afgelopen maandag heb ik deze berg beklommen. Een tour van 2 dagen, 1 nacht. Je begint op zo'n 1.950 meter. De eerste dag loop je naar het resthouse, dat ligt op zo'n 3.250 meter. Best een pittige tocht van 6,5 km! De volgende ochtend gaat de wekker om 02.00! Om 02.30 begon ik aan de klim naar de top. Het laatste stuk bestaat voornamelijk uit rotsen. Met behulp van touwen klim je naar boven. Om 05.00u heb ik de top bereikt! Op de top konden we genieten van een mooie zonsopkomst. Daarna weer terug naar het resthouse. Daar even wat gegeten en terug naar het beginpunt. Wederom een pittige tocht. Ik heb ook twee dagen behoorlijke spierpijn gehad :) Maar het was het zeker waard!

Van KK ben ik naar Sandakan gevlogen. Een ander stadje in Sabah. Vlakbij Sandakan ligt Sepilok. Dit is een Oerang Oetang rehabilitation centre. Twee keer per dag is het feeding time. In tegenstelling tot Semenggoh heb ik hier wel Oerang Oetangs gezien :) Echt heel tof! De volgende dag heb ik een 2 dagen,1 nacht tour gedaan. Een 'river cruise' over de Sungai Kinabatangan. Met een bootje vaar je langzaam langs de oevers op zoek naar wildlife. En we hadden geluk, 2x een ' wilde' Oerang Oetang hoog in de bomen gespot! Daar werd ik echt zo blij van! Dit stond hoog op mijn bucket list :) Verder een flink aantal neusapen gezien.

Na meer dan een maand te hebben doorgebracht in Maleisie is het tijd om verder te gaan. In de nacht van 24 op 25 december vlieg ik van Singapore naar Perth, Australie. Daar wil ik graag Oud&Nieuw vieren.

Ik wens iedereen een fijne kerst toe! Enjoy!

Reacties

Reacties

Debbie

Jeeeejj!! Wat geweldig dat je ze nu wel hebt gezien! En wat super dat je die berg hebt beklommen! Hele bijzondere ervaring denk ik! Geniet nog van je laatste paar dagen in Maleisië en heel veel plezier in Perth. Lijkt me heel gaaf om daar oud en nieuw te vieren!
Fijne feestdagen en alvast een heel gelukkig nieuwjaar! Dikke knuf!

Sonja

Voor jou een heel speciale kerst gewenst en een prachtig begin van 2015. Knuffels uit rijswijk

Erna

Jammer van je camera, ik hoop dat je 'm terugkrijgt. Geniet verder van je reis. Veel plezier in Perth, geniet ervan. Fijne feestdagen.

Koos & Hannah

Hallo Linda,Geniet daar maar. Momenteel hebben we hier natte sneeuw met regen!! Wordt daar niet vrolijk van!!!!!We gaan straks maar een dvd van Australia of Amerika bekijken. Altijd zon. Enjoy W.A en rottnest-eiland. Gr. van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!