LindaB83.reismee.nl

Perth

Eens even kijken, wat heb ik allemaal gedaan afgelopen week... Vanuit Sandakan ben ik een dag+nacht naar Turtle Island geweest. Hier mocht ik getuige zijn van een grote green turtle die eieren kwam leggen. Deel 2 van het programma was het vrijlaten baby schildpadjes. Super schattig! Ik heb niet veel goede foto's. Het was donker, alleen de ranger mocht zijn zaklamp gebruiken en flits was niet toegestaan... Maar de ervaring was super!!
Van Sandakan ben ik weer terug naar Kota Kinabalu gegaan. Wijay, hostel owner Langkawi, had mijn fototoestel weten te bemachtigen. Hij heeft een vriend in KK wonen. Dus hij heeft mijn fototoestel naar die vriend gestuurd. Lang verhaal, conclusie: ik heb mijn fototoestel terug! Vanuit KK ben ik naar Singapore gevlogen. Vanaf daar vertrok mijn vlucht naar Perth, Western Australia. Perth is een grote stad, maar zo voelt niet. Weinig hoogbouw, niet heel druk wat verkeer betreft. Ik moest wel even wennen hier. De straten zijn een stuk schoner dan in Maleisie. En ik mis de eettentjes op straat. Maar het is wel fijn dat mensen me niet aanstaren als ik voorbij loop of ' stiekem' foto's van me maken.
Kerst heb ik overdag doorgebracht op het strand en 's avonds had ik een Skype date met de familie incl. de tofste tweeling, mijn neefje en nichtje (4mnd oud).
Zaterdag ben ik met de ferry ben ik naar Rottnest Island geweest. Dit ligt voor de kust van Perth. Een mooi eiland, hier leven Quokka's (een soort mini wallaby). Mooie stranden en je kunt ook leuke wandelingen maken. Gisteren ben ik met een tour naar the Pinnacles geweest. Dit zijn rotsen in een soort woestijn. Mooi landschap. Onderweg zijn we in wildlife park gestopt. Koala's aaien en kangaroes voeren. Ook zijn we met een 4WD busje door zandduinen gereden. Ik was vriendjes geworden met de tourguide en mocht voorin naast hem komen zitten. Erg tof om dan over die duinen te crossen. Laatste onderdeel van het programma was sandboarden. Met een soort 'snowboard' een zandberg af. Zittend, dat wel. Erg leuk!
Vandaag vlieg ik naar Exmouth, uitvalbasis voor het Ningaloo reef. Schijnt erg mooi te zijn. Ik ben benieuwd!
Ik wens iedereen alvast een fijne jaarwisseling!

Reacties

Reacties

Ab

Klinkt allemaal helemaal geweldig !!!
Jij ook een fijne jaarwisseling en maak er een feestje van
X Ab

Mirjam

Leuk om elke week te lezen wat je allemaal meemaakt! En toch richting Australie :-)
Hele fijne jaarwisseling daar!
Groetjes, Mirjam

Erna

Goed dat je je camera terug hebt. Geniet verder van je reis. Fijne jaarwisseling gewenst. Groetjes, Erna

paul en scarlett

Hey linda,
Geweldige verhalen over je belevenissen. Geniet maar lekker !
Hartelijk dank voor je kaart en een goede jaarwisseling !
Groetjes en liefs Paul en scar xx

Koos & Hannah

Nog een paar uur en het is "Happy New-Year"voor jou.
Geniet er maar van en van het weer!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!