LindaB83.reismee.nl

Exmouth and Chiang Mai

Na een paar dagen Perth ben ik naar Exmouth gevlogen. Dit is een klein stadje nabij het Ningaloo Reef. Ik verbleef op een campground waar ze ook een paar hutjes hadden voor backpackers. Hier raakte ik al snel aan de praat met Duncan, een kiwi. Ik twijfelde of ik een auto zou huren, maar al snel bood Duncan aan om me de omgeving te laten zien. Hij heeft hier een tijdje gewoond en heeft ook eigen boot. We zijn naar het reef gereden en met de boot zijn we het water opgegaan. Hij wist wel een mooi stuk om te snorkelen. Echt super mooi! Hij wilde ook graag vissen en dus zijn we een stukje verder gevaren naar een plek waar je mag vissen. Hij was druk in de weer met 2 hengels en liet mij de boot besturen. In het gebied leven ook grote schildpadden en er zwom een groot exemplaar vlak langs de boot. Echt super! Na een tijdje had Kiwi beet. Een grote Spanish Mackerel. Het koste wat moeite om de vis binnen te halen. De vis werd namelijk opgejaagd door een haai! Uiteindelijk hebben we de vis aan boord gekregen, maar hij was wel zijn staart kwijt :) Even later hadden we nog een Spanish Mackerel gevangen. s Avonds hebben we onze gefileerde vis meegenomen naar de plaatselijke fish and chips. Daar hebben ze voor een paar dollar de vis voor ons bereid. Erg lekker! De volgende dag wilde we weer gaan snorkelen maar het waaide behoorlijk en er waren veel golven. Kiwi besloot om te gaan kitesurfen en ik heb heerlijk gezwommen. Kiwi gaf al aan dat hij door de wind waarschijnlijk een stuk verder op het strand zou belanden. Ik heb hem dus later met de auto opgehaald op een parkeerplaats verderop. Wel apart om te schakelen met links :)

Exmouth heeft 1 pub en daar werd met O&N een groot feest gegeven. Hier zijn we met wat andere gasten van de campground naar toe gegaan. Erg gezellige avond gehad. De volgende ochtend vloog ik weer terug naar Perth. Op het vliegveld had ik mn backpack in een locker gestopt en ben ik naar de stad gegaan. s Nachts ben ik via Singapore naar Chiang Mai, Thailand gevlogen. Ik verblijf hier in een klein hostel gerund door twee gezellige kerels. Ze hadden ook al snel 2 tours voor me geregeld. Zaterdag had ik een thai cooking class. Eerst zijn we naar een lokale markt gereden. Hier kregen we oa uitleg over verschillende soorten rijst en zagen we hoe verse kokosmelk wordt gemaakt. Daarna reden we door naar de boerderij. Hier hebben we oa zelf curry pasta gemaakt. Echt super lekker! Alle ingrediënten waren vers van het land. Voor het toetje had ik pumpkin custard gekozen, erg lekker! Aan het einde van de dag kregen we een kookboekje mee waar alle recepten in staan. Gisteren ben ik naar een elephant retirement park geweest. In dit park hebben ze 5 olifanten die 'vrij' rondlopen. In de ochtend mag je ze voeren. Bananen en sugarcane. Na de lunch gingen we met de olifanten in een modderbad. Erg leuk! De foto's worden op een website gezet. Ik moet ze nog bekijken. Na het modderbad gingen we met de olifanten de rivier in. Echt super. Ze hebben ook een baby olifant van 9 maanden oud. Daar moest je goed voor uitkijken. Het beestje is erg speels en wil graag met iedereen spelen. Maar ja, hij weegt wel 500 kilo! In het modderbad werd een meisje omver geduwd door de baby. Op wat krassen en kleine kneuzingen na heeft ze er gelukkig niets ernstig aan over gehouden.

Ik hoop dat iedereen een goede jaarwisseling heeft gehad. En ik wens jullie allemaal een gezond en liefdevol nieuw jaar toe! Mijn jaar is in ieder geval erg goed begonnen :)

Reacties

Reacties

Sonja

Heerlijk om je verhalen te lezen en wat super met die olifanten, daar maak je mij wel een beetje jaloers mee. Fijn ook die recepten Ria en ik zullen graag wat van je leren.
Ook wij zijn goed het nieuwe jaar ingegaan en met zulke berichten van jou hebben we de kers op de taart. Dank je wel.
Geniet er maar lekker van!
Liefs

Sonja

Hmmm kan niet wachten tot je al die heerlijke recepten weer in NL komt uitproberen ;-) geniet ervan

Die foto met die olifant is supergaaf!!

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!