LindaB83.reismee.nl

Pai en Luang Prabang

Vanuit Chiang Mai heb ik de minibus naar Pai gepakt. Pai is een klein hippie, backpackers stadje. Het stadje zelf heb je in een dag wel gezien. Het is vooral de relaxte sfeer waar mensen op af komen. Ze hebben een aantal leuke barretjes met live reggae muziek. Pai ligt in de bergen en 's avonds is het wat kouder. Voor het eerst in lange tijd moest ik dan ook mijn vest te voorschijn halen! Ik heb vrij weinig gedaan in Pai, heerlijk om gewoon even te relaxen. Het enige wat ik ondernomen heb is een middagje naar de Pai Canyon en naar de hotsprings.

En toen had ik ineens het idee om naar Laos te gaan! Ik had gehoord dat een boottochtje over de Mekong River naar Luang Prabang, Laos, erg mooi moest zijn. Met de minibus ben ik weer terug naar Chiang Mai gegaan. En van daaruit een 3 dagen, 2 nachten tour per slowboat naar Luang Prabang. De eerste dag ga je met een minibus naar een stadje aan de grens. Hier moet je een visumformulier invullen, een pasfoto inleveren en geld betalen. De volgende ochtend krijg je dan je paspoort terug met een visum voor Laos :)

Eenmaal in Laos stap je op de slowboat. De omgeving is erg groen met heuvels en bergen op de achtergrond. De boot zelf stelde niet veel voor, maar het gaat om de ervaring :) Ik was er niet op bedacht dat het zo koud zou zijn. Ik heb weinig warme kleding... en de boot had geen ramen dus af en toe was het flink bikkelen wat kou betreft. Na een dagje varen kwamen we aan in Pakbeng. Een klein dorpje aan de oever. Alsof je teruggaat in de tijd... hier ben ik s avonds met wat mensen van de boot de plaatselijke bar ingedoken. Nou ja, iets wat op een bar lijkt :) Het was nog lastig om er achter te komen hoe laat de boot de volgende dag weer zou vertrekken... Iedereen gaf een ander antwoord. Maar goed, uiteindelijk zijn we de volgende ochtend vertrokken naar de eindbestemming Luang Prabang.

In Luang Prabang is het kouder dan ik had verwacht. Gelukkig is het wel droog. Ook hier hebben ze een night market. Ik ben dol op night markets :) Verder ga ik zo maar eens kijken hoe de stad eruit ziet in daglicht.

Reacties

Reacties

Ab

Mooi verhaal weer , je hebt het erg naar je zin zo te lezen . Geniet ervan !!!
Groeten uit een regenachtig Schiedam
Ab

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!